۲۰ مهر ۱۳۸۹، ۱۳:۵۵

شفیعی:

جهاد دانشگاهی در توسعه الموت قزوین فعال می‌شود

جهاد دانشگاهی در توسعه الموت قزوین فعال می‌شود

قزوین - خبرگزاری مهر: سرپرست جهاد دانشگاهی استان قزوین گفت: الموت شاهکار گردشگری قزوین است و جهاد دانشگاهی از طریق مرکز هنر، گردشگری و معماری برای توسعه گردشگری در این منطقه تلاش می کند.

به گزارش خبرنگار مهر در قزوین ‌تیم کارشناسی جهاد دانشگاهی  پیش از ظهر سه شنبه در بازدید از بخش الموت در استان قزوین برای اجرای طرحهای مختلف در بخش گردشگری با بخشداری به توافق رسیدند.

عبدالله شفیعی سرپرست جهاد دانشگاهی قزوین در این بازدید با تاکید بر زیبایی‌های اعجاب آور استان قزوین بویژه در الموت گفت: الموت شاهکار گردشگری قزوین است و جهاد دانشگاهی از طریق مرکز هنر، گردشگری و معماری خود برای توسعه گردشگری در این منطقه تلاش می‌کند و بزودی اخبار خوشی در این زمینه به مردم اعلام خواهد شد.
 
وی تصریح کرد: در فرهنگ عمومی اصفهان، شیراز و آذربایجان به عنوان مراکز گردشگری معرفی می‌شوند در حالیکه استان قزوین و الموت می‌تواند به بزرگترین قطب گردشگری برای گردشگران داخلی و خارجی تبدیل شود.
 
شفیعی در ادامه بر رفع موانع زیرساختی و حمایت نهاد‌های حاکمیتی از جمله استانداری از جهاد دانشگاهی تاکید کرد و گفت: بزودی طرحهای توسعه گردشگری در الموت توسط جهاد دانشگاهی به استانداری جهت حمایت از گردشگری استان ارائه می‌شود.
 
سرپرست جهاد دانشگاهی، این نهاد را حامی دولت و مطیع رهبری عنوان کرد و گفت: جهاد دانشگاهی استان قزوین با تمام توان و ظرفیت خود برای توسعه زیرساخت‌ها و توسعه اقامت گاه های گردشگری برای گردشگران و توسعه توریسم و اکوتوریسم تلاش می‌کند.
 
صادق قندی بخشدار الموت نیز در این نشست گفت: از600 روستای استان قزوین 15 روستا به عنوان روستا‌های هدف گردشگری انتخاب شده‌ اند که شش روستا از این تعداد در بخش الموت مستقر هستند که جهاد دانشگاهی و بخشداری می‌توانند همکاری خوبی برای این منظور داشته باشند و ظرفیت‌های بالقوه را به بالفعل تبدیل کنند.
 
قندی به ثبت جهانی الموت اشاره کرد و گفت: پرونده ثبت جهانی دره الموت به عنوان هدف گردشگری در حال اتمام است و در آینده نزدیک منظر دره الموت در سازمان جهانی یونسکو ثبت می شود.
 
وی به طرح عظیم و انقلابی جاده قزوین به الموت و تنکابن اشاره کرد و گفت: این جاده، گردشگری استان بویژه الموت را متحول می کند و کریدور گردشگری استان و کشور را رقم می زند.
 
بخشدار الموت جهاد دانشگاهی را مظهر توسعه فکری و دانشی و مولود انقلاب اسلامی دانست و خاطرنشان کرد: بخشداری الموت آماده هرگونه همکاری با این نهاد انقلابی است زیرا جهاد دانشگاهی می تواند نرم ‌افزار توسعه استان را فراهم کند.
 
در این نشست آتوسا مومنی رئیس مرکز خدمات تخصصی گردشگری و هنر و معماری جهاد دانشگاهی استان قزوین، طرح‌های توسعه گردشگری جهاد دانشگاهی را برای بخش الموت تشریح کرد.
 
مومنی مسئولیت تیم اجرایی طرح توسعه گردشگری جهاد دانشگاهی در الموت را برعهده دارد که بر اساس آن می توان برای 500 نفر اشتغال مستقیم و غیرمستقیم ایجاد کرد.
کد خبر 1169416

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha